Jak zadbać o opinie o firmie w Google i innych portalach

Jak zadbać o opinie o firmie w Google i innych portalach?

Zarządzanie opiniami to bardzo ważny element długofalowej strategii firmy. Sprawdź, jak pozyskać opinie o firmie od Twoich klientów i cieszyć się większą sprzedażą.

Zarządzanie opiniami to bardzo ważny element długofalowej strategii firmy. Pewnie nie raz i Ty sprawdzałeś opinie o danej firmie. Twoi klienci robią to samo. Jak pokazują badania, 66% ludzi wierzy recenzjom opublikowanym w Internecie. Dlatego sprawdź, jak pozyskać opinie o firmie od Twoich klientów i jak reagować na niepochlebne komentarze, aby cieszyć się większą sprzedażą.

Dlaczego pozyskiwanie opinii jest ważne?

97% konsumentów sprawdza opinie o danej firmie przed skorzystaniem z jej produktów bądź usług. Oczywiście im więcej pozytywnych opinii, tym większa szansa, że potencjalny klient wybierze właśnie nas. Najczęściej konsumenci szukają recenzji firm w mapach Google, ale istnieją również inne portale, na których Twój biznes powinien się pojawić. Dzięki temu zwiększasz szansę na zdobycie zaufania, ponieważ opinie klientów stanowią społeczny dowód słuszności. Niestety zadowoleni konsumenci rzadko decydują się na napisanie dobrego słowa na temat firmy, z której oferty skorzystali. Chyba że zostaną o to poproszeni. Co więcej, zwracając się do klientów z prośbą o opinie i odpowiadając na nie, pokazujesz odbiorcom, że ich zadnie jest dla Ciebie ważne.

Jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami?

Negatywne opinie o firmie mogą nadszarpnąć jej wizerunek, zwłaszcza pozostawione bez odpowiedzi. Niezadowolony klient chce zostać wysłuchany, więc najgorsze co możesz zrobić, to nie zareagować. Dlatego podziękuj mu za komentarz i przeproś za zaistniałe zdarzenie. W ten sposób załagodzisz sytuację. Następnie zaproponuj przejście na rozmowę drogą mailową lub telefoniczną w celu znalezienia rozwiązania. Nie mów publicznie o Twoim pomyśle na rozwiązanie nieprzyjemnej sytuacji, ponieważ zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie chciał wykorzystać tę informację, więc wystawi złą opinię, aby na przykład zdobyć kod rabatowy.

Rating Captain – aplikacja do zarządzania opiniami o firmie

Zarządzanie opiniami w Internecie jest czasochłonnym zadaniem, zwłaszcza gdy Twoja firma posiada profile w różnych serwisach opiniotwórczych. Jednakże we wszystkim wyręczy Cię aplikacja Rating Captain, która nie tylko pozyskuje opinie o firmach, ale również pozawala na monitorowanie Twojej sytuacji i umożliwia mediowanie z niezadowolonymi klientami. Narzędzie analizuje wypowiedzi użytkowników i dostarcza Ci informacji o tym, co sprawia, że są zadowoleni bądź niezadowoleni. Dzięki temu wiesz, co dobrze działa w Twojej firmie, a co należałoby poprawić, aby cieszyć się większą ilością zadowolonych i powracających klientów. Pamiętaj, że dzięki większej ilości pozytywnych opinii Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania w Google będzie wyższa, więc wyprzedzisz konkurencję. Dlatego nie zwlekaj, zarejestruj się w Ratingcaptain.com/pl i przetestuj aplikację przez 14 dni za darmo.

 

Marek Lisowski

Marek Lisowski

Entuzjasta motoryzacji, miłośnik sportów ekstremalnych i ekologicznych rozwiązań. Od lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z czytelnikami, inspirując ich do poszukiwania nowych pasji. Jego dynamiczny styl pisania oddaje energię tematów, które porusza.

Artykuły: 656

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *