Pozycjonowanie strony www to złożone i wymagające przedsięwzięcie, na które składa się szereg działań. Jednym z nich jest audyt SEO, który warto wykonać na samym początku działań SEO, aby uzyskać jak najlepsze efekty pozycjonowania. Dokładna analiza witryny oraz wdrożenie potrzebnych poprawek i ulepszeń w tym zakresie pozytywnie wpływa zarówno na pozycję strony internetowej w Google, jak i na wrażenia z pobytu na niej oraz skłonność do dokonania zakupu ze strony potencjalnych klientów.
Na czym polega audyt strony internetowej? Kiedy warto go przeprowadzić?
Audyt SEO jest kompletną analizą funkcjonowania strony www. Jest to pierwsza czynność, którą należy wykonać przed przystąpieniem do właściwego pozycjonowania strony internetowej. Pod pojęciem audytu kryje się sporządzenie raportu stanu na podstawie analizy witryny. Pod uwagę brane są wszystkie czynniki, które mają wpływ na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. W praktyce, dzięki audytowi SEO można dowiedzieć się, jakie są słabe i mocne strony witryny oraz zaplanować dalsze działania optymalizacyjne, mające na celu poprawę jakości jej funkcjonowania i co za tym idzie, zwiększenie widoczności strony w Google, co jest głównym celem skutecznego pozycjonowania.
Audyt strony internetowej można wykonać w dowolnym momencie. Większość świadomych jego znaczenia firm decyduje się nawiązać w tym celu współpracę z profesjonalną agencją specjalizującą się w pozycjonowaniu i działaniach z zakresu SEO lub samodzielnie działającym ekspertem. Doskonałą okazją do zlecenia audytu SEO jest uruchomienie nowej strony www – dzięki audytowi zyskamy pewność, że witryna jest dobrze przygotowana do zaistnienia w sieci. Także decydując się na rozbudowę strony lub jej przeniesienie, warto przeprowadzić audyt. Istotnym sygnałem, który również informuje nas o konieczności wykonania audytu, są natomiast spadki w ruchu na stronie, które mogą być wynikiem jej słabej optymalizacji.
Jakie elementy składają się na kompleksowy audyt SEO?
Audyt strony internetowej to profesjonalna, złożona i specjalistyczna usługa, której realizację warto powierzyć zaufanej agencji lub freelancerowi. Składa się na nią szereg elementów istotnych z punktu widzenia robotów wyszukiwarki, które decydują o pozycji strony www w wynikach wyszukiwania. Analiza obejmuje sprawdzenie aktualnej pozycji strony www w Google i listy fraz, na które witryna wyświetla się w wyszukiwarce.
Oprócz tego, podczas audytu sprawdzane są także znaczniki title i meta description, weryfikowane adresy poszczególnych podstron, nagłówki, grafiki, czas ładowania się strony, jej przystosowanie do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych i wiele innych elementów. Prawidłowo przeprowadzony audyt SEO pozwala wykryć wszelkie istotne błędy i nieprawidłowości w funkcjonowaniu strony oraz te obszary, w których należy wdrożyć ulepszenia.
W czasie analizowania strony internetowej uwagę zwraca się także na działania niezgodne z zasadami Google, które mogą skutkować zaprzestaniem wyświetlania strony www w wyszukiwarce. Audyt strony internetowej zdecydowanie warto więc wykonać, zwłaszcza jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu. Jest to bowiem jedna z wartościowych, długoterminowych inwestycji w firmową stronę internetową, która będzie skutkowała trwałym wzrostem jej pozycji w Google.